Beviljade anslag

Appstarbild.jpg

AppStar Sweden AB, Gävle

Riktade och upplevelsebaserade budskap, ofta rörliga, är digitaliseringens form av kommunikation. Enligt prognoser kommer så mycket som 80% av allt innehåll på Internet att vara rörligt under 2019. Gävleföretaget AppStar etablerar sig just nu på marknaden med sin visuella införsäljningsapp som lanseras under 2019. Appen innefattar såväl intern som extern kommunikation som i huvudsak vänder sig till säljkårer och återförsäljare. Där finns en samlad bild av ett företags vision, värderingar, säljargumentering, marknadsundersökningar samt möjlighet till live-tv och säljutbildningar. Appen är särskilt konkurrenskraftig för globala företag som representeras på flera marknader. Istället för att medarbetare på olika platser skapar sina egna säljverktyg och presentationer, integrerar appen hela bolagets form, innehåll och tonalitet. Den är alltid uppdaterad med det senaste, finns på flera språk och kan därmed tydligt bidra till att driva försäljning.

Ägare till AppStar Sweden AB är filmbyrån Videa AB och strategi- och varumärkesbyrån ü-marketing ab 50/50.