Patrik Anonsen, Ahlgrens Donationsfond delar ut stöd och diplom till Pär Ekberg på Action Partner.

Patrik Anonsen, Ahlgrens Donationsfond delar ut stöd och diplom till Pär Ekberg på Action Partner.

Nästa generations butiksmaterial stöd av Ahlgrens Donationsfond

Robert & Anita Ahlgrens Donationsfond stödjer och uppmuntrar företag, organisationer och privatpersoner i Gävleborg att växa på nya marknader utanför Sverige. Företagsbladet intervjuar några företag som tidigare erhållit stöd från fonden. Här vänder vi oss till Pär Ekberg på Gävleföretaget Action Partner AB.

Vad gör ert företag och vilka är era affärsområden?
– Action Partner AB specialiserar sig på utveckling och produktion av säljdrivande och impulsskapande butiksmaterial. Vi arbetar med allt från instore-displaylösningar till kompletta event- och mässmontrar. Våra tjänster syftar till att förstärka varumärkens närvaro och öka försäljningen vid köptillfällen genom effektiv butikskommunikation.

Hur kom ni på affärsidén?
– Företaget växte fram ur ett identifierat behov av effektivare och mer attraktiva butiksmaterial. Vi såg hur viktigt det är för varumärken att synas och skapa impulser direkt på köpstället och bestämde oss för att tillgodose detta behov inte bara i Sverige utan också i övriga nordiska länder och EU.

Hur skall ni använda stödet från Ahlgrens Donationsfond?
– Stödet från Ahlgrens Donationsfond är avgörande för att vi ska kunna förstärka vår digitala närvaro. Vi planerar att uppdatera vår hemsida, inklusive en engelskspråkig version för att bättre nå kunder i EU. Vi kommer även att öka vår aktivitet på sociala medier, vilket gör det möjligt för oss att engagera vår kundbas mer direkt och effektivt.

Vad hoppas ni att det får för betydelse för er verksamhet?
– Vi är övertygade om att den förbättrade digitala närvaron kommer att spela en kritisk roll i vår tillväxtstrategi, särskilt när det gäller att nå nya marknader och förstärka vår position som en ledande leverantör av butiksmaterial och exponeringslösningar. Det här kommer att öka vår synlighet och försäljning och på sikt bidra till en starkare marknadsposition.

Vad händer hos er under året och hur ser framtidsplanerna ut i övrigt?
– Vi kommer att fortsätta utveckla våra exponeringslösningar med miljövänliga material som reboard, samtidigt som vi vidareutvecklar traditionella lösningar. Vår ambition är att vara en föregångare i branschen för innovativa och hållbara butikslösningar, vilket stärker våra kunders försäljning och bidrar till en bättre konsumentupplevelse.

Vilken påverkan på den regionala tillväxten/utvecklingen/sysselsättningen har ditt företag eller hoppas du det kommer att ha framöver?
– Vi hoppas att vår verksamhet kommer att bidra till ökad sysselsättning och tillväxt i regionen. Genom att anlita lokala leverantörer för vår produktion stärker vi den regionala ekonomin och skapar jobb. Vår expansion på internationella marknader skulle även kunna leda till ytterligare tillväxt och fler anställningar.

Har ni något övrigt att berätta om verksamheten eller er kontakt med Ahlgrens Donationsfond?
– Naturligtvis är vi mycket tacksamma för stödet från Ahlgrens Donationsfond, som möjliggör för oss och andra regionala företag att sträva efter internationell tillväxt. Det är ett ovärderligt stöd för mindre företag som vårt, som vill expandera och göra en skillnad både lokalt och globalt.

Företag: Action Partner AB
Namn: Pär Ekberg
Titel: VD
Hemsida: www.actionpartner.nu

Se alla nyheter »

Torgexpo Fair Trade Sverige.

Torgexpo Fair Trade Sverige.

Gavelexpo Semper.

Gavelexpo Semper.

Golvdekal Ica Supermarket.

Golvdekal Ica Supermarket.

Golvexo Löfberg Ice coffee.

Golvexo Löfberg Ice coffee.